mandag 20. desember 2010

Vi nisser, vi nisser vi gleder oss til jul!

Snart er det juleferie og jeg har skrudd opp nissestemningen og spotifyvolumet på julemusikken her på biblioteket. Den røde nisselua er på plass og det er i grunn  ganske koselig å være biblioteknisse. Elevene får låne hva de vil av filmer og lesestoff til jul, så da er det bare å håpe på at de tar seg tid til å nyte en bok i juleferien. Innspurten har vært hektisk, så jeg tror det er mange slitne ungdommer hos oss nå:o)

Mailandnisse (nei, det er ikke meg, selv om det kan se slik ut i dag) har servert julegrøt til alle, så da gjenstår snart bare det å gå inn i latsabbmodus før skoleavslutningen i morgen.

Selv skal jeg lese Tolkien on Film: Essays on Peter Jackson's the Lord of the Rings som omhandler adaptasjonen fra bok til film. Boken ble nylig bestilt inn fra det store utland, men kom for sent til å være til hjelp for elevene som skrev om Tolkien i denne omgang. Det gjelder å være litt tidlig ute, så skaffer vi det meste våre elever har behov for. I mellomtiden kan jeg kose meg med den og se filmene på ny mens jeg leser. Lykke! (tidsklemma kan ryke og reise denne ferien!)


Ho ho ho! Har du sett på makan til blid nisse?





God jul til alle!


- Anne Brit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar