fredag 8. april 2011

Språk, sport og ny naboer

Vi har landet etter et kjempebra opphold i Budapest med flotte kolleger! Vi hadde som seg hør og bør pakket lesestoff til turen, men det endte med at vi skravlet bort mesteparten av hotelltiden:o)Jeg fikk likevel lest ut Et glass før krigen av Lehane, som jeg har holdt på med en stund. Boken var veldig annerledes enn det jeg pleier å velge meg og ble som tidligere nevnt valgt på måfå utifra cover. Spennende var den uansett, selv om det gikk litt fort i svingene for en ukonsentrert reisende.


 En detektiv leies inn for å skaffe til veie materiell på avveie og havner midt i et gjengopprør, uhederlige politikere, overgripere, voldelige ektemenn og what not! Lehane forsøker å være vittig i skrivemåten og i starten fant jeg det kun irriterende med hans "må finne på noe morsomt" språk, men etterhvert satt jeg pris på å kunne dra litt på smilebåndet midt i mellom all elendigheten i handlingen:o) Man venner seg jo i grunn til det meste og nå kunne jeg gjerne lest en oppfølger. (Bildet er hentet fra Ark.no)





Kafèlivet i Budapest var helt greit:o)















 I dag har det vært fotballkamp mellom lærerne og elevene og selv for en fotballamøbe som Rysjedame#1 var det jo litt stas å se ivrige sportsfolk i sving .... samt ta bilder til  hjemmesiden vår (det er liksom blitt min jobb) Jammen bra ingen klager på fotografens talent, for her er vill knipsing det eneste som gjelder.





I dag får vi nye naboer. Det er greit hvis de skygger for sola, så kan vi spare på solkremen:o) Spørs om Rysjedame#2 er enig......






Lehane, D. (2008). Et glass før krigen (1. utg.). Oslo: Cappelen Damm.

-Anne Brit-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar