fredag 4. november 2011

Kilder, kake og karameller!

Denne uken har vært hektisk og utrolig bra! Jeg har holdt flere Zoterodemoer for elevene på Studiespesialisering og også en liten demo for noen ivrige lærere.Det er ikke alltid så greit å finne tid for zotero-demo som passer for alle, så det blir nok noen zotero-lunsjer på lærerne utover i skoleåret.

Det aller viktigste for å få elevene til å skjønne magien bak Zotero er jo å sørge for at lærerne har opplevd den først:o) Jeg kjenner at jeg digger jobben min når 90 elever laster ned og integrerer zotero i word. Kristin kaller meg Zotero-nerd og det er jeg faktisk:o) På torsdag var jeg på kurs i regi av Fylkesbiblioteket i Akershus og der var det to bibliotekarer fra Høgskolen i Akershus (Kjeller) som snakket om hvor viktig det var at vi i bibliotekene på videregående skoler gjorde elevene våre informasjonskompetente. De anbefaler også å bruke Zotero, så slik sett er elevene våre godt rustet for krav de møter om kildereferanser i  fremtidige studier:o) Hurra!

På mandag fikk jeg kake og kaffe av grei kollega:o) Og vi snakker ekte take-away latte som faktisk gir meg en snodig lykkefølelser fremfor det å drikke av vanlig kopp.Ikke rart vi koser oss på jobb! (Kristin jobber ikke mandager, så denne dagen regnet det bare hverdagslykke på meg)


Dessuten har det jo vært Halloween og da vanket det fruktkarameller på elevene. Tror ikke de var særlig imponert over den nyinnkjøpte lykten vår, men hvem har tid til å hule ut ekte gresskar? Ikke vi i hvertfall. Tomt i kofferten ble det uansett:O)





God helg!
-Anne Brit-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar