torsdag 19. januar 2012

Flaskepost fra P

Jeg har oppdaget en ny og, etter min mening, god krimforfatter. Jussi Adler Olsen skriver i ganske tradisjonell krimstil med utgangspunkt i en ganske frynsete og dysfunksjonell etterforsker ved Københavnspolitiet. Han har et dårlig rykte på seg blant kolleger, og privatlivet hans er også frynsete. Men, han er en drivende god etterforsker! Han leder avdelingen som oppklarer de "verste" drapsgåtene, avdeling Q. Kollegaene hans i avdelingen er også veldig spesielle og spennende å følge. Spesielt synes jeg at samspillet han utvikler med sin kollega, Assad, er godt beskrevet. Sammen er de dynamitt, de utfyller hverandre på beste måte. Dette mysteriet starter med en flaskepost som kommer til avdelingen. Jeg skal ikke gå nærmere inn på handlingen...boka må rett og slett leses!! Jeg ble revet med fra første side, og hadde bare lyst til at den skulle vare lenger. Nå er jeg allerede langt inne i neste bok fra forfatteren. Nå kjenner jeg miljøet forfatteren beskriver godt, og det gjør det enda lettere å lese. Fortsettelse følger..:-)
-Kristin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar