fredag 25. mai 2012

Dagslån, opprydding og hyggelig post

Her er det eksamen og helt stille.... dvs etter morgenens rush av dagslån på skolebøker .  Jeg er fortsatt undrende over hvor lite stress det er på mange av disse ungdommene. Burde de ikke ha lånt i går? og skrevet en lapp dagen før om at de må huske å låne... og laget en reminder på telefonen. Selv lever jeg etter Politimester Bastian filosofien og lager lister av alt. Deilige lister!

Den stille stunden benyttes nå til å rydde opp i Netvibeskontoen. Der har jeg samlet blogger som er fine å følge med på, mailkontoen, twitter, facebook, favoritt-organisatoren "delicious"  og sist men ikke minst en huskeliste ....alt man trenger for å ikke gå glipp av noe som helst viktig. Ganske fornøyd. Det er jo selvsagt alltid en bekymring for at man går glipp av den viktigste bloggen, og det gjør jeg sikkert også:o)
















Det er himla mye som skal på plass før den store bokinnleveringen starter i midten av juni, men nå har vi gjort dette så mange ganger at vi begynner å bli veldig rutinerte. Lærerne våre er dessuten til uvurderlig hjelp. Jeg er sikker på at Mailand har den beste gjengen med lærere. Ingen sure miner selv om de må bidra litt med innlevering og boksjekk. Ikke rart vi liker dem så godt!

Noen ganger hender det at elever leverer tilbake bøker til feil skole. Sikkert fort gjort for folk som ikke skriver lister og har remindere på telefonen, vil jeg anta. I går kom vår gymbok tilstendt fra  Kine på biblioteket på skedsmo vgs. Hun hadde laget den søteste pakke vi har fått tilsendt hittil. Vi har pellet av klistremerkene og hengt de på skryteveggen vår. Vi samler alltid på roslapper, dikt og ellers fine ting som kommer vår vei. Da kan vi trøste oss med det når vi føler at skolebøker er noe skikkelig dritt. Det hender nemmelig.



-Anne Brit-
















5 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig! Dere er virkelig en inspirasjonskilde for oss andre skolebibliotekarer og fortjener all ros dere kan få. Jeg har ledd mye over de morsomme påfunnene deres i vår! Lykke til med innleveringen.

    SvarSlett
  2. Nå må jeg ta en printscreen og henge opp på skrytveggen vår. Neida, digital ros er like hyggelig. Tusen takk, Ingrid!...Og du veit vi liker deg like mye tilbake:o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, selv! Jeg synes dere kan tapetsere kontorveggen med printscreen i så fall!

      Slett
  3. Så koselig å bli nevnt på rysjebloggen :)Lykke til med innlevering. Bare en måned igjen til ferie, hurra!

    SvarSlett
  4. Vart litt nyfiken då "Rysjedamene" hadde besøkt 3 vise kvinner i går, så vi berre måtte innom og titte her. Ser at de samlar på ros, dikt o.l. som kryssar vegen dykkar, og tenkjer med fryd på veggen på bakrommet vårt -det er berre så synd at ikkje alt der eignar seg for publisering på nettet.. :-) Ønskjer damene ein strålande sommar -titt gjerne innom oss i Lom dersom ferieturen går om vakre Gudbrandsdalen!

    SvarSlett