tirsdag 22. mai 2012

Døden ved vann

Lørenskogforfatteren Torkild Damhaug har akkurat blitt tildelt Rivertonprisen for sin siste roman, Ildmannen. I all anstendighet synes jeg at jeg burde lese en roman av han, Lørenskoging som jeg selv er:) Det er hyggelig å jobbe i et godt besøkt skolebibliotek hvor titlene du selv ønsker å låne stadig er utlånt. Så også med Ildmannen. Da falt valget på  romanen Døden ved vann.
Liss lever et utsvevende liv i Amsterdam, men kaster seg på flyet når hun får høre at søsteren er forsvunnet. I Oslo leter hun fortvilet etter svar på hva som har skjedd. Men blant dem hun møter finnes én som er villig til å drepe for å hindre at sannheten om søsterens grusomme skjebne kommer fram i lyset. Døden ved vann er en spenningsroman om å gå over grenser, om å innhentes av fortiden, om barnet som søker kjærlighet og møtes med begjær.
Jeg er ikke ferdig med boka men vil gjerne lese i hver en ledig stund, og det er jo et godt tegn;-)

Denne tenker jeg kan passe som god lesning på stranden i sommer, under et ullpledd på en regnværsdag eller under en parasoll i Syden.
God lesning!

-Kristin-



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar