torsdag 22. oktober 2015

Løvetemmeren av Camilla Läckberg

Bildet er hentet her

Camilla Läcberg har skrevet sin niende roman om livet på politistasjonen på Tanumshede. Jeg har lest flere av hennes foregående bøker, men synes på ett punkt at det ble vel mye småbarnsforeldreliv og realisme i bøkene hennes. Etter et par års pause fra Erica, Patrick og de andre så var det faktisk hyggelig å igjen dukke ned i livet i den tilsynelatende søvnige byen Fjellbacka.
Vel, hyggelig og hyggelig...Det er et ganske så grotesk plott vi er vitne til, og Läckberg sparer ikke akkurat på detaljene.
Historien holder et godt grep i meg som leser, og jeg får den gode følelsen av at jeg ønsker å lese i hver ledige stund. Etter min vurdering så er dette et tegn på en god krim: den river tak i meg som leser...og holder taket til boka er fullført.
Løvetemmeren er absolutt verd å lese om man ønsker en god krim med en dose realisme ved siden av.
Anbefales til avkopling i sofakroken i sene høstkvelder:)
-Kristin-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar